سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باقلوا ترکی لوزی شکل

طرز تهیه باقلوا ترکی لوزی شکل:

باقْلَوا گونه‌ای شیرینی است که در کشورهای ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌شود. باقلوا شیرینی سنتی ترکان آسیای میانه ترکمن‌های قدیم نیز هست

مواد لازم:??
تخم مرغ 1 عدد
سرکه 2 قاشق غذاخوری نمک نوک ق غ خ
اب 1 لیوان
ارد 4،5 یا 5 لیوان
کره 100 گرم
300 گرم مخلوط گردو و فندق
برای باز کردن خمیر نشاسته گندم یا ذرت لازم داریم
250 گرم کره برای روی باقلوا

مواد شربت: 
آب 5.5 لیوان
شکر 5.5 لیوان ‌

 

دستور تهیه باقلوا ترکی:  

 


همه مواد به جز ارد را با هم مخلوط کنید تا یکدست بشه. سپس ارد را کم کم و با احتیاط اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا ارد به خرد خمیر بره. ارد را تا جایی اضافه کنید که خمیر جمع بشه و بدست نچسبه. .
خیمر خیلی نرم و لطیفه پس ارد زیاد نزنید که خمیر سفت و خشک بشه. خمیر بدست امده را به 4 قسمت تقسیم کنید و سپس هر قسمت را نیز به 7 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را با کمک نشاسته اندازه یه بشقاب پیشدستی بازکنید. بین لایه های باز شده مقداری نشاسته بزنید و هر 7 لایه را روی هم قرار بدین. .
بهتره که حداقل یک ساعت خمیرهای باز شده را توی یخچال قرار بدین. بعد هر 7 لایه ای که روی هم گذاشتین را با وردنه باهم باز کنید مطابق فیلم. ما خمیر را به 4 قسمت و بعد هر قسمت را 7 قسمت کردیم. وقتی هر7 لایه را باهم باز میکنیم پس جمعا 4 خمیر باز شده دارجمعا 4 خمیر باز شده داریم. یک لایه را داخل قالب پهن کرده و روی ان را کره ذوب شده بزنید و بعد لایه بعدی خمیر را روش قرار بدین. .
سپس مغز دلخواه خرد شده را روی خمیر ریخته و دوباره دولایه بعدی را هم به همین ترتیب روی مغزها گذاشته و در اخر کره ذوب شده را روی کل خمیرها بریزین و در فر 170 درجه قرار بدین تا زمانی که روی باقلوا برشته بشه یه مقدار.
برای تهیه شربت اب و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت بذارین تا بجوش بیاد. وقتی جوش اومد چند قطره ابلیموی تازه اضافه کنید و بذارین 15 دقیقه شربت بجوشه. سپس حرارت را خاموش کنید. .
باقلوا را از فر خارج کنید و شربت را روی باقلوا بریزین و زمان بدین تا شربت کاملا جذب باقلوا بشه.
میتونین شربت سرد را روی باقلوای داغ بریزین که باقلوا ترد میشه و یا برعکس شربت داغ را روی باقلوای سرد بریزین که نرم میشه.

منبع : اینستاگرام